ΤΑ ΟΙΚΟΔΟΜΟΤΕΧΝΙΚΑ ΕΡΓΑ στο ΙΚΑ ΕΤΑΜ

Εδώ θα βρείτε πληροφορίες, νόμους, διατάξεις, εγκυκλίους που αφορούν τη διαχείριση των οικοδομοτεχνικών έργων και τη διαδικασία ασφάλισης των εργαζομένων σε αυτά. Το Forum επανενεργοποιείται και σύντομα θα λειτουργεί κανονικά


    υπεύθυνος απογραφής-παλιές εκκρεμότητες

    Μοιραστείτε

    Μηχανικος

    Αριθμός μηνυμάτων : 2
    Ημερομηνία εγγραφής : 17/04/2010

    υπεύθυνος απογραφής-παλιές εκκρεμότητες

    Δημοσίευση  Μηχανικος Την / Το Τρι Απρ 20, 2010 9:30 am

    Συγχαρητήρια για το forum σας , είναι μεν αρκετά εξειδικευμένο αλλά απολύτως κατατοπιστικό
    Η υπόθεσή μου έχει ως εξής:
    Σε προσθήκη ορόφου και τμήματος ισογείου με άδεια '78 δηλώνεται απογραφών , προφανώς λόγω της οικοδομικής αδείας, ο έχων την ψιλή κυριότητα και όχι την επικαρπία(δηλ. ο γιος και όχι ο πατέρας)
    Ολοκληρώνονται τα στάδια της οικοδομής ως και τα επιχρίσματα βάσει των βιβλίων που τηρούσε ο ιδιοκτήτης(αυτεπιστασία)
    Ο γιος τώρα αποφασίζει να ολοκληρώσει το ακίνητο και αναζητάμε τις ασφαλιστικές του εκκρεμότητες.
    Προκύπτουν τα εξής:
    α.Λάθος οφειλέτης-ιδιοκτήτης
    β.Δεν υπάρχει πίνακας 1 καθώς και καθόλου στοιχεία του έργου στο Ι.Κ.Α. παρά μόνο οι καρτέλες-βιβλία του ιδιοκτήτη
    Η υπάλληλος που απευθυνθήκαμε μας είπε ότι :
    1.Θα γίνει επιτόπιος έλεγχος
    2.θα πρέπει να γίνει νέος πίνακας βάσει της απόφασης '93 για να προκύψουν τα ένσημα που υπολείπονται
    3.θα πληρωθεί πρόστιμο λόγω διαφοράς στον απογραφόντα και εξαιτίας των αποπερατωμένων εργασιών που έγιναν τον προηγούμενο μήνα και δεν δηλώθηκαν.... τη στιγμή που εμείς αποτανθήκαμε στην υπηρεσία να δηλώσουμε τις εργασίες που πραγματοποιήθηκαν και καθυστέρησε τόσο ώστε να μας πει ότι τελικά δεν βρέθηκε τίποτα στο αρχείο.!!!
    Θα ήθελα να με πληροφορήσετε ποιες οι διαφορές αυτού του πίνακα με αυτόν που κανονικά δημιουργείται σε νέες τωρινές προσθήκες αν έχει κάποια διαφοροποίηση σε ποσοστά ή κάτι άλλο και αν αυτός είναι ο τρόπος που γίνονται τα πράγματα σε αντίστοιχες περιπτώσεις.
    Ευχαριστώ προκαταβολικά για το χρόνο σας!!!!
    avatar
    Admin
    Admin

    Αριθμός μηνυμάτων : 134
    Ημερομηνία εγγραφής : 21/11/2009
    Ηλικία : 54
    Τόπος : ΝΙΚΑΙΑ

    Απ: υπεύθυνος απογραφής-παλιές εκκρεμότητες

    Δημοσίευση  Admin Την / Το Τρι Απρ 20, 2010 10:28 pm

    Καλησπέρα, καλωσόρισες στο φόρουμ,ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια.
    Αρχικά θα πρέπει να σε ενημερώσω ότι οι απόψεις που παρατίθενται στο φόρουμ είναι προσωπικές γνώμες και τον τελευταίο λόγο έχουν τα αρμόδια όργανα.
    Σχετικά με το ερώτημα.
    Α) Υπεύθυνος για τις εργασίες που εκτελούνται με αυτεπιστασία είναι ο επικαρπωτής και όχι ο έχων την ψιλή κυριότητα. Στην περίπτωση που κατά την απογραφή του έργου απογράφηκε ο έχων την ψιλή κυριότητα ως υπεύθυνος και όχι ο επικαρπωτής, θεωρείται λάθος της υπηρεσίας και όχι του εργοδότη και δεν τίθεται θέμα επιβολής προστίμου περί μεταβολής υπευθύνων λόγω λανθασμένης υπευθυνότητας (ΠΕΑΠ 300€) γιατί ο υπάλληλος σε αυτή την περίπτωση είναι υποχρεωμένος να καταχωρήσει τα ορθά στοιχεία με «Διόρθωση καταχώρησης», δυνατότητα που πρέχει το σύστημα για αποκατάσταση του λάθους χωρίς την επιβολή προστίμου.
    Β) Επειδή η άδεια είναι παλιά, προγενέστερη του 1993 που ισχύει το σύστημα υπολογισμού των κατ’ ελάχιστα απαιτούμενων ημ/σθίων βάσει των τετ. μέτρων και επιφανειών χρήσης, δεν υπάρχει Πίνακας 1 στον φάκελο του έργου που τηρείται στο ΙΚΑ. Είναι λοιπόν υποχρεωμένος ο ιδιοκτήτης να προσκομίσει Πίνακα 1.
    Από το 1993 μέχρι σήμερα έχουν σχεδιαστεί τρεις Πίνακες1:
    -ο Πίνακας 1 που κοινοποιήθηκε με την εγκ. 7/93, για άδειες που εκδόθηκαν από το 1993 και μετά ή άδειες που εκδόθηκαν πριν ο 1993 και δεν εκτελέστηκαν εργασίες
    -ο Πίνακας 1 που κοινοποιήθηκε με την εγκ. 16/97, για άδειες που εκδόθηκαν από 1/5/1997
    -ο Πίνακας 1 που κοινοποιήθηκε με την εγκ. 13/99, για άδειες που εκδόθηκαν από 1/3/1999 (μείωση συντελεστών κατά 10%)
    Στην δική σου περίπτωση όπως αναφέρεις το α΄ στάδιο (οικ.σκελ, τοιχοποιία, επιχρίσματα) είχε ολοκληρωθεί πριν το έτος 1993 συνεπώς οι υπολειπόμενες εργασίες του β΄ σταδίου είναι Δάπεδα, χρώματα, λοιπές εργασίες.
    Συντάσσεται λοιπόν Πίνακας 1 από τον μηχανικό (αυτός της εγκ. 7/93), γίνεται ο υπολογισμός των ημερομισθίων που επιμερίζονται στις 3 ανωτέρω κατασκευαστικές φάσεις με τους αντίστοιχους συντελεστές.
    Στις λοιπές εργασίες υπολογίζεται η αναλογία των 2/5 (δάπεδα χρώματα, 2 φάσεις δηλαδή από τις 5) και όχι τα 5/5 που αντιστοιχούν σε όλες τις φάσεις Οικ. Σκ. Τοιχοπ. Επιχρ. Δαπεδα, χρώματα, δηλαδή το υπόλοιπο θα είναι Αναλογούσες Λοιπές εργασίες Χ 2/5 (εάν οι 3 πρώτες φάσεις έγιναν πριν το 1993-σύστημα αντικειμενικού προσδιορισμού).
    Είναι βέβαια στην κρίση του υπαλλήλου ποιον πίνακα θα χρησιμοποιήσει.
    Εάν χρησιμοποιηθεί ο Πίνακας 1 της εγκ. 7/93 ή 16/97 θα πρέπει να γίνει περεταίρω μείωση στα ημερομίσθια κατά 10% για΄όσες κατασκ. Φάσεις ξεκινησaν από 1/3/1999 και μετά που ισχύουν οι μειωμένοι συντελεστές της εγκ. 13/99.
    Η διαφοροποίηση που υπάρχει στον πίνακα 1 της εγκ. 7/93 ή της εγκ. 16/97 και τον σημερινό είναι Α) ότι ο σημερινός Πίνακας 1 έχει μειωμένους συντελεστές κατά 10% (σημερινός: χώροι κύριας χρήσης 1,35Χτετ.Μετ=Ημέρες εργασίας, παλιός: χώροι κύριας χρήσης 1,50Χτετ.Μετ=Ημέρες εργασίας), αλλά και ο επιμερισμός των ημερομισθίων αλλάζει από 1/5/97 και μετά.
    Γ) Επιτόπιος έλεγχος πρέπει να γίνει για να επιβεβαιωθεί και να εξετασθεί το είδος εργασιών, τυχόν υπέρβαση αδείας, υπόλοιπα εργασιών –αν υπάρχουν- κλπ.
    Εάν οι εργασίες τελείωσαν πλήρως 31 /3/2010 (δεν ξέρω αν υποβλήθηκε ΑΠΔ), είναι υποχρεωμένος ο εργοδότης να υποβάλει δήλωση μεταβολών περί αποπεράτωσης έργου μέχρι 30/4/2010. Εάν τελείωσαν 28/2/2010 αυτό έπρεπε να γίνει μέχρι 27/3/2010 (30 ημερολογιακές) διαφορετικά υπάρχει πρόστιμο 150€,
    Η υποβολή της μεταβολής όπως και η ασφάλιση είναι υποχρεωτική θα έπρεπε να είχε γίνει εμπρόθεσμα, ανεξάρτητα αν υπήρχε οποιαδήποτε εκκρεμότητα, καθυστέρηση της υπηρεσίας, έστω και με χειρόγραφο πρωτόκολλο (ώστε να υπάρχει εμπρόθεσμη ημερομηνία υποβολής) και εναπόκεινται στο ΙΚΑ πότε θα ολοκληρωθούν τα περαιτέρω, όσα δηλ. δεν τίθεται θέμα προσαυξήσεων-προστίμων.
    Όταν παραληφθούν από τον εργοδότη οι Πράξεις επιβολής έχει το δικαίωμα προσφυγής (που δεν αναστέλλει την πληρωμή) στην Τοπική Διοικητική Επιτροπή για να δηλώσει τις αντιρρήσεις του (αυτά που περιγράφεις).
    Είμαι στη διάθεσή σου για περαιτέρω διευκρινίσεις.
    Καλό βράδυ.


    Έχει επεξεργασθεί από τον/την Admin στις Σαβ Ιουν 05, 2010 9:41 am, 1 φορά

    Μηχανικος

    Αριθμός μηνυμάτων : 2
    Ημερομηνία εγγραφής : 17/04/2010

    Απ: υπεύθυνος απογραφής-παλιές εκκρεμότητες

    Δημοσίευση  Μηχανικος Την / Το Τετ Απρ 21, 2010 12:03 pm

    Ευχαριστώ πολυ!
    Υπήρξατε κατατοπιστικότατος, αν χρειαστω και κάτι άλλο θα σας ξανασυμβουλευτω.
    avatar
    pati

    Αριθμός μηνυμάτων : 39
    Ημερομηνία εγγραφής : 26/01/2010
    Ηλικία : 43
    Τόπος : ΑΘΗΝΑ

    Απ: υπεύθυνος απογραφής-παλιές εκκρεμότητες

    Δημοσίευση  pati Την / Το Τετ Μαϊος 26, 2010 6:47 pm

    καλησπέρα. Άργησα να εμφανιστώ αλλά κάλλιο αργά παρά ποτε.
    Η ερώτησή μου στα ανωτέρω είναι η εξής. Την περίοδο εκείνη,δεν υπήρχε το αντικειμενικό σύστημα που ισχύει τώρα αλλά κάτι σαν προϋπολογισμός όπου το διαιρούσαν σε δόσεις και τις εξοφλούσαν. Δεν πρέπει να ελεγχθεί(από πλευράς συναδέλφου εννοείται) αν είχαν εξοφληθεί όλες οι δόσεις που αντιστοιχούσαν ως τη φάση που είχαν εκτελεστεί εργασίες μη τυχόν , με αίτησή του ο έργοδότης ζητούσε αναστολή καταβολής δόσης; Αυτά είναι αρκετά περίπλοκα για τους νέους συναδέλφους αν δεν έχουν τη τύχη να δουλεύουν με παλαιότερους γνώστες διότι το σύστημα δούλευε τελείως διαφορετικά.
    avatar
    Admin
    Admin

    Αριθμός μηνυμάτων : 134
    Ημερομηνία εγγραφής : 21/11/2009
    Ηλικία : 54
    Τόπος : ΝΙΚΑΙΑ

    Απ: υπεύθυνος απογραφής-παλιές εκκρεμότητες

    Δημοσίευση  Admin Την / Το Πεμ Μαϊος 27, 2010 6:35 pm

    Έχεις δίκιο, το σύστημα παρακολούθησης των εισφορών στα οικοδομικά έργα μέχρι 31/12/1992 ήταν διαφορετικό και γινόταν βάσει προϋπολογισμού, δηλαδή:
    «Έλεγχος εισφορών βάσει προϋπολογισμού
    Για τις εργασίες που εκτελέσθηκαν μέχρι 31/12/92 και έχουν υποβληθεί μισθολογικές καταστάσεις, ο έλεγχος των ασφαλιστικών εισφορών για τις επί μέρους εργασίες θα διενεργείται με βάση τον προϋπολογισμό του έργου και τον αντίστοιχο για κάθε επί μέρους εργασία συντελεστή εργατικής δαπάνης σύμφωνα με την παρακάτω ανάλυση του 22%, (σχετικό το με αριθ. Γ31/214/20.6.81 έγγραφο της Τεχνικής Υπηρεσίας).
    1.Χωματουργικά 0,1%
    2.Σκυροδέματα 5,0%
    3.Τοιχοδομές 3,0%
    4. Επιχρίσματα 3,7%
    5.Επιστρώσεις 4,8%
    (μωσαϊκά, πλακοστρώσεις, τσιμεντοκονίες)
    6.Χρωματισμοί 3,5%
    7.Πλακίδια Πορσελάνης 1,4%
    (κουζίνες-λουτρά)
    8.Διάφορα 0,5%
    Σε περίπτωση διαφοράς, καταλογίζονται οι με βάση τον προϋπολογισμό και την ανάλυση του 22% υπολειπόμενες ασφαλιστικές εισφορές.
    -Για τις εργασίες που εκτελέσθηκαν μετά την 1.1.93, ο έλεγχος των ασφαλιστικών εισφορών θα διενεργείται συμφωνά με τους καθοριζόμενους από το άρθρο 38 του ΚΑ ΙΚΑ συντελεστές, και, εφόσον οι με βάση τις ανακεφαλαιωτικές καταστάσεις ημέρες εργασίας υπολείπονται από τις καθορισθείσες, καταλογίζεται η διαφορά, με τους συντελεστές της προαναφερόμενης διάταξης λαμβάνοντας υπόψη ότι ο έλεγχος των φάσεων θα γίνεται ανακεφαλαιωτικά σε δύο στάδια (Ε40/69/30-3-1999)».


    Δηλαδή τότε ο τρόπος υπολογισμού ήταν πχ για μια οικοδομή προϋπολογισμού (απαραίτητη προϋπόθεση ο προϋπολογισμός) 1.000.000 δρχ., έπρεπε να καταβληθούν στο ΙΚΑ εισφορές για 1.000.000Χ22%Χ ασφαλιστρο για ΙΚΑ ΤΕΑΕΔΞΕ & ΕΛΔΕΟ. Το ποσό επιμεριζόταν σύμφωνα με τα παραπάνω ποσοστά, που στο σύνολό τους κάνουν το 22%.
    Δεν μπορείς όμως να υπεισέλθεις και να καταλογίσεις εισφορές για χρονική περίοδο πέραν της δεκαετίας. Ακόμη και μισθολογική κατάσταση να υπάρχει απλήρωτη στην πινακίδα που να αφορά χρονική περίοδο πχ 10/1999 (πόσο μάλλον πριν το 1993), δεν έχεις το δικαίωμα να συντάξεις Πράξη Επιβολής λόγω παραγραφής.
    Συνεπώς δεν εξετάζεις εάν υπήρχε οφειλή για χρονική περίοδο πριν το 1992, (και πέραν της δεκαετίας), εξετάζεις μόνο το είδος εργασιών (κατασκ/κές φάσεις) για να μην τις συμπεριλάβεις στον υπολογισμό των κατ'ελάχιστα απαιτούμενων ημερομισθίων.
    Καλό απόγευμα.
    avatar
    pati

    Αριθμός μηνυμάτων : 39
    Ημερομηνία εγγραφής : 26/01/2010
    Ηλικία : 43
    Τόπος : ΑΘΗΝΑ

    Απ: υπεύθυνος απογραφής-παλιές εκκρεμότητες

    Δημοσίευση  pati Την / Το Σαβ Ιουν 05, 2010 7:01 am

    Καλημέρα. Τα παραπάνω τα είχα αναφέρει όχι για τον λόγο που είχες αναφέρει admin ( δηλαδή μην έχει απλήρωτες δόσεις κλπ για να καταλογίσω) αλλά γιατί με τις αιτήσεις αναστολής του εργοδότη, ο τότε συνάδελφος έκανε αυτοψία και συνέτασε έκθεση ελέγχου όπου βεβαίωνε σε ποιά φάση βρισκόταν η δουλειά. Να αναφέρω ένα παραδειγμα;
    Πέρσυ το καλοκαίρι μου εμφανίστηκε κάποιος με έναν πίνακα 3 με περιγραφή Αποπεράτωση Γ ορόφου και εσωτερικές διαρρυθμίσεις. Με κάποιες ψιλοδουλειές και περίπου 10 ένσημα. Και μόνο που βλέπω αποπεράτωση πάει να πει ότι εκκρεμότητα σε Πίνακα 1. Αφορούσε λοιπόν να μην πολυλογώ απογραφή κάπου προς τα τέλη της δεκαετίας του 60 ( τα περίφημα 600άρια) απέραστη στο σύστημα γιατί απρόσεκτοι τότε είχαν "κλείσει" την πινακίδα. Είδα λοιπόν ότι είχα εκτελεστεί εργασίες ως κτισίματα , από μόνος του έλεγε ότι στα τούβλα είναι ακόμα και ζήτησα από τον Μηχανικό του έναν Πίνακα 1 με τις δουλειές από τα επιχρίσματα και μετά . Μάλιστα δυσκολεύοταν ο άνθρωπος να το κάνει και ζήταγε τη δική μου συμβουλή. Αν είναι δυνατόν κιόλας.Με τα πολλά τα 10 ένσημα έγιναν 85.
    Αλήθεια κανένα σεμινάριο πάνω σε τεχνικά θέματα παίζει να γινει ποτε; Οικονομικά έχω τελειώσει , σχέδια αναγκάζομαι και διαβάζω πολλές φορές.
    Καλημερούδια.
    avatar
    Admin
    Admin

    Αριθμός μηνυμάτων : 134
    Ημερομηνία εγγραφής : 21/11/2009
    Ηλικία : 54
    Τόπος : ΝΙΚΑΙΑ

    Απ: υπεύθυνος απογραφής-παλιές εκκρεμότητες

    Δημοσίευση  Admin Την / Το Σαβ Ιουν 05, 2010 9:38 am

    Καλημέρα.
    Ενδεχομένως να συναντήσεις και άλλα έργα παρόμοια που τέθηκαν στο αρχείο χωρίς να πρέπει. Με ψάξιμο είχα βρει ένα παλιό έγγραφο (δεν το έχω αυτή τη στιγμή διαθέσιμο), που αναφέρεται σε έργα πριν το 1983 εάν έχουν καταβληθεί εισφορές που καλύπτουν τον προϋπολογισμό (το 22%) , να εκκαθαρίζονται με συνοπτικές διαδικασίες. Το κακό όμως είναι ότι πήρε η μπάλα και έργα που ήταν σε ημιτελή κατάσταση (μη απογεγραμμένα στη Μηχανογράφηση αφού ήταν πριν το 1985) γιατί πιθανότατα δεν έγινε κανένας επιτόπιος έλεγχος πριν εκκαθαρισθούν ή έγινε παρερμηνεία του εγγράφου.
    Έτσι, ανασύρονται από το αρχείο ημιτελή έργα που μόνο με παρέμβαση του εργοδότη εντοπίζονται (άντε και καμία ηλεκτροδότηση που το τελείωσε χωρίς εισφορές για το υπόλοιπο-εκεί είναι τα δύσκολα) και βέβαια παρακολουθούντα πλέον με τον τρόπο που σωστά περιγράφεις.
    Εν πάση περιπτώσει, το θέμα είναι ότι υπάλληλοι αυτής της εποχής είναι (αν όχι όλοι, σύντομα θα είναι όλοι) συνταξιούχοι και οι γνώσεις στον τρόπο ελέγχου που γίνονταν παλιά περιορίζονται στο ελάχιστο.
    Σχετικά με τα σεμινάρια, πιστεύω ότι πρέπει να γίνονται, για την σωστή και ενιαία αντιμετώπιση των θεμάτων, καθότι η ασάφεια των εγκυκλίων και εγγράφων οδηγούν στην παρερμηνεία και στο διαφορετικό χειρισμό ανά υποκ/μα όμοιων θεμάτων.
    Τελικά όμως, πάνω σε τεχνικά θέματα, το καλύτερο σεμινάριο γίνεται στην πράξη, όταν αναγκάζεσαι να γίνεις μηχανικός διαβάζοντας ενίοτε πολύπλοκα σχέδια, ζητώντας βοήθεια από ανθρώπους που γνωρίζουν είτε μηχανικούς είτε έμπειρους συναδέλφους.
    Καλημέρα και πάλι.
    avatar
    pati

    Αριθμός μηνυμάτων : 39
    Ημερομηνία εγγραφής : 26/01/2010
    Ηλικία : 43
    Τόπος : ΑΘΗΝΑ

    Απ: υπεύθυνος απογραφής-παλιές εκκρεμότητες

    Δημοσίευση  pati Την / Το Σαβ Ιουν 05, 2010 7:19 pm

    να πάρουμε δηλαδή το θάρρος και να σε ζαλίζουμε και στο υποκατάστημα; Laughing
    avatar
    Admin
    Admin

    Αριθμός μηνυμάτων : 134
    Ημερομηνία εγγραφής : 21/11/2009
    Ηλικία : 54
    Τόπος : ΝΙΚΑΙΑ

    Απ: υπεύθυνος απογραφής-παλιές εκκρεμότητες

    Δημοσίευση  Admin Την / Το Κυρ Ιουν 06, 2010 6:35 pm

    Δε χρειάζεται καθόλου θάρρος, μπορείς όποτε θέλεις.

      Η τρέχουσα ημερομηνία/ώρα είναι Τετ Σεπ 20, 2017 10:02 pm